Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/arstnieciskais-uzturs/dietologija/ediens-cina-ar-stresu/

Ēdiens cīņā ar stresu

Mūsu labsajūtu ietekmē produkti, kurus mēs lietojam uzturā. Ar sabalansēta uztura diētas palīdzību ir iespējams cīnīties ar stresu:

  • Mandeles – bagāts vitamīnu avots: B2, E, magnijs, cinks. Vitamīns B2 un magnijs piedalās serotīna radīšanā, kurš savukārt regulē noskaņojumu un palīdz novērst stresu. Cinks ir pazīstams, kā elements, kurš spējīgs cīnīties ar stresa negatīvajiem efektiem. E vitamīns – antioksidants, sagrauj brīvos radikāļus. Lai organisms uzņemtu nepieciešamo devu – vajag lietot uzturā nelielu mandeļu devu, jo mandeles satur lielu devu tauku, tā kā ņemiet to vērā.
  • Zivis – lielākā daļa zivju satur B grupas vitamīnus un īpaši B6 un B12 vitamīnus, kas ir lielākie karotāji pret stresu. B6 vitamīns piedalās seratīna hormonu sintēzē, bet B12 trūkums var novest pie depresijas pirmajiem aizmetņiem.
  • Brokoļi – satur B grupas vitamīnus, kā raksturīgāko jāmin folijskābi, kura palīdz mazināt panisku baiļu stāvokli, novērš depresiju un uztraukumu.
  • Pilngraudu rīsi un produkti, kuri satur pilngraudus – protams, ka te nāk ogļhidrāti, kas nomierina un līdz ar to uzlabo noskaņojumu. Un te ir lielāks uzsvars jāliek tieši uz pilngraudu produktiem – maizi, makaroniem... jo viņi ilgāk uzsūcas, nonāk asinīs un  efekts ir daudz ilgāks. Tai pat laikā ogļhidrāti no parastas maizes un cukura skaitās parasts, ātri uzsūcas un izsauc īslaicīgus glikozes „viļņus” asinīs, kas te paceļas, te noplok un tas nav labi priekš noskaņojuma un citām fizioloģiskām funkcijām.Jūras aļģes – satur magniju, B2 vitamīnu un  pantotēn skābe. Pantotēn skābes process atbild par adrenalīna hormona izdalīšanos, bet šīs skābes sliktā īpašība ir, ka  - izsauc hronisku nogurumu.
  • Liellopa gaļa – bagāta ar dzelzi, B grupas vitamīniem un cinku. Pie tam, ja izvēlēsieties liesu gaļu, nevis treknu, tad arī liekie kg klāt nenāks. Pie tam cept var uz grila.
  • Mellenes – bagāta ar antioksidantiem un C vitamīnu. Kā jau zināms, tad stresa laikā C vitamīns spēcīgi izzūd no organisma, tāpēc viņu vajag atjaunot. Protams, šeit var līdzēt arī citas ogām, teiksim, jāņogas, zemenes...
  • Piens un biezpiens – satur B2 un B12 vitamīnus, kā arī antioksidantus.
  • Mušļi – B grupas vitamīnus satur, folijskābi, C vitamīnu un šķiedras.

Komentāri

Nav komentāru

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS