Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/arstnieciskais-uzturs/dietologija/ja-un-ne-1-asins-grupai/

"Jā" un "Nē" 1. asins grupai

Produkti, kas veicina svara pieaugumu:

  • kvieši (lipeklis),
  • kukurūza,
  • parastās pupiņas,
  • tumšās pupiņas,
  • lēcas,
  • kāposti,
  • briseles kāposti,
  • sinepju lapas.

Produkti, kas veicina svara samazināšanos:

  • aļģes,
  • jūras produkti,
  • aknas,
  • sarkanā gaļa,
  • lapu kāposti,
  • sparģeļi,
  • spināti.

Galvenais produkts, kas veicina svara pieaugumu, ir glutēns, kas atrodams kviešu asnos un graudaugu produktos. Tā vietā, lai saglabātu jūsu slaidumu un enerģiju, glutēns kavē insulīna metabolismu, liedzot efektīvu kaloriju izmantošanu. Dažos pākšaugos ir viela, kas nogulsnējas muskuļaudos, radot tajos sārmainu vidi un mazinot muskulatūras aktivitāti. Un tas attiecas tikai uz šo asinsgrupu.Lielākās problēmas šīs asinsgrupas cilvēkiem varētu būt saistītas ar vairogdziedzeri, kas nespēj pilnībā veikt savas funkcijas un izdala mazāk hormonus. Simptomi: svara pieaugums, pietūkumi, muskulatūras masas samazināšanās, palēnināta matu un nagu augšana, aizcietējumi, bieža salšana. Bez ierobežojumiem uzturā var lietot liellopu, jaunlopa, tītara un cāļa gaļu, kā arī zivis. Un jo lielāks stress, vai fiziskā aktivitāte, jo vairāk uzturā jāiekļauj olbaltumvielas. Ēst var bieži, bet mazās porcijās!

Jāizvairās lietot uzturā:

  • bekons,
  • zoss gaļa,
  • šķiņķis.

No jūras veltēm:

  • ikri,
  • lasis,
  • kalmārs,
  • astoņkājis,
  • sālīta siļķe.

Īpaši jāizvairās no zemesriekstu un kukurūzas eļļas lietošanas uzturā. Bet labvēlīgas ir visas augu eļļas, īpaši linu un olīveļļa.

Augļi, ogas un dārzeņi

  • Ne tikai bagātīgs vitamīnu un minerālvielu avots, bet var būt arī lieliska alternatīva maizei un makaroniem (ne tikai veselīgāk, bet arī lieliska diētai).
  • Ieteicamie augļi un ogas: plūmes, žāvētas melnās plūmes, vīģes, aprikozes, arbūzi, persiki, kivi, vīnogas, dzērvenes, jāņogas, āboli, mango. Ieteicami visi violetas krāsas augļi, kas labvēlīgi ietekmē gremošanas sistēmu. Tas nepieciešams, lai kavētu kuņģa skābes paaugstinātu izdalīšanos, kas var sekmēt dažādus kuņģa darbības traucējumus.
  • Jāizvairās lietot uzturā: apelsīni, mandarīni, meža zemenes (jo satur paaugstinātu skābes daudzumu), kokosrieksti, kazenes.
  • Ieteicamie dārzeņi: mājas artišoks, saldie kartupeļi, brokoļi, topinambūrs, puķkāposti, kolrābji, asie pipari, dažādi lapu dārzeņi, biešu lapas, sīpoli, jūras kāposti, pastinaks, pētersīļi, spināti, salāti, ķiploki, ķirbji, turnepši, burkāni.
  • Jāizvairās lietot uzturā: avokado, baklažāni, sēnes, kāpostgalvas, kartupeļi, kukurūza, olīvas. Pupas kavē svarīgu pārtikas vielu uzsūkšanos organismā, kā arī reizēm nogulsnējas muskuļaudos, kavējot muskuļu fiziskajai aktivitātei. Cilvēkiem ar pirmo asinsgrupu ieteicamākas ir nevis augļu, bet dārzeņu sulas. Izvairieties no apelsīnu kāpostu un ābolu sulas. Toties ieteicama ir ananāsu sula, kas ne tikai kavē ūdens uzkrāšanos organismā, bet arī novērš vēdera uzpūšanos. Kavē svara pieaugumu. Loti vērtīga ir arī ķiršu sula. Augļus labāk izvēlēties ar zemāku saharozes daudzumu. Ne tik saldus.

Saldumi: medu, cukuru un šokolādi varat ēst cik gribat, bet ja uztraucaties par savu svaru, vajadzētu tos lietot mazāk.
Atsakieties no kečupiem un skābētiem, vai marinētiem produktiem, jo tie kairina kuņģi.
Kaut gan rieksti un sēklas šīs asinsgrupas cilvēkiem ir papildus olbaltumvielu avots, sevišķi ieteicami tie nav. Tā kā tie satur taukus, jāuzmanās daudz riekstus ēst cilvēkiem ar lieko svaru.
No dzērieniem labvēlīga būtu zaļā tēja, minerālūdens.
Atteikties vajadzētu no dzērieniem, kas satur kofeīnu, jo kofeīns veicina kuņģa skābes rašanos. Un tas jums galīgi nav vajadzīgs.
Vajadzētu ēst 4x dienā, bet nevajadzētu ēst pēc septiņiem vakarā. Galvenās ēdienreizes vajadzētu būt otrajai un ceturtajai. Vienu sesto daļu no visas dienas pārtikas vajadzētu sadalīt starp brokastu un launaga ēdienreizēm. Ēst varat cik gribas, ņemot vērā savas vēlmes un fizisko slodzi. Tik nevajag pārēsties.

Diēta pirmajai asinsgrupai

  • Gaļa. Šīs asinsgrupas cilvēkiem vajadzētu lietot vairāk augstvērtīgu gaļu (īpaši jēra un liellopa), kā arī putnu gaļu un zivis. Ēst varat bieži, bet mazās porcijās. Īpaši, ja jūs pašlaik ieturat diētu, tad vienā ēdienreizē gaļu vajadzētu ne vairāk kā:
    • 120-180g vīriešiem,
    • 60-150g sievietēm,
    • gaļu ne vairāk kā 4-6x nedēļā,
    • putna gaļu ne vairāk kā 2-3x nedēļā.
  • Īpaši ieteicama ir: jēra, liellopu, bifeļa, aļņa, teļa gaļu, kā arī aknas un sirdis. Neitrāla- truša, fazāna, cāļa, pīles, tītara, irbes un paipalas gaļa.
  • Pirmās grupas cilvēkiem piena produkti un zirņi ir mazāk labvēlīgi, nekā citu asinsgrupu īpašniekiem, jo jūsu gremošanas sistēma vēl pilnībā nav pielāgojusies šiem produktiem. Tāpēc papildus katru dienu ir jālieto kaļķi saturošas pārtikas piedevas. It sevišķi sievietēm. Labāk lietot sojas sieru un pienu. Vajadzētu lietot:
    • pa 1 olai 3-4x nedēļā,
    • 60g siera 3x nedēļā,
    • 120-180g jogurta līdz 3x nedēļā
  • Pārejot uz šo diētu un ierobežojot maizes, zirņu un pupu produktus jūsu ēdienkartē, jūs sākumā zaudēsiet liekos kilogramus. Jo graudos ir glutēns, kas pirmās asinsgrupas cilvēkiem veicina svara pieaugumu. Tas kavē efektīvai kaloriju sadedzināšanai.
  • Galvenais svara pieauguma iemesls- produkti no kviešu graudiem. Pirmās asinsgrupas cilvēkiem šie produkti būtu pilnībā jāizslēdz no savas ēdienkartes. Dažāda veida maize, bulciņas, var veicināt jūsu svara pieaugumu. Nav tādu graudu, graudu produktu un makaronu izstrādājumu, kas būtu jums īpaši labvēlīgi. Ieteicami jums būtu produkti, kas satur griķus, topinambūru vai rīsu miltus.
  • Jūras veltes. Lielisks olbaltumvielu avots. Jums labvēlīgākas ir treknākās zivis: skumbrija, siļķes, mencas. No zivīm:visieteicamākās ir: skumbrija, āte, asaris, sīga, menca, store, varavīksnes forele, līdaka un lašveidīgās zivis. Neitrālas: haizivs, lielā store, tuncis, karpa, upes vēzis, austeres, šelzivs, un asaris. Jāizvairās no: kūpināta laša, moluskiem, astoņkājiem un sālītas siļķes. Zivis vajadzētu lietot 120-180g 3-4x nedēļā. Ja apvieno to ar ieteikto gaļas un putnu nedēļas normu, tad sanāk laba un daudzveidīga ēdienkarte. Kā piedevas kartupeļu un makaronu vietā labāk lietot dārzeņus. Daudzas zivis satur organismam nepieciešamo jodu. Zivs produktiem vajadzētu būt jūsu ēdienkartes pamatproduktam. Daudzas zivis satur organismam nepieciešamo jodu. Jodu satur: jūraszāles, brokoļi, jonizētā sāls, aknas, puķukāposti, spināti, mājputni, jēra gaļa.
  • Ģenētiski katrā cilvēkā ar pirmo asinsgrupu ir „ieprogrammēts”: spēks, norūdījums, patstāvība, drosme ,intuīcija un neizsīkstošs optimisms. Pirmie šīs asinsgrupas „īpašnieki” bija mērķtiecības un neatlaidības iemiesojumi, kā arī viņiem piemita spilgti izteikts izdzīvošanas instinkts. Viņi ticēja sev. Jo citādi mūs te nebūtu.


Rakstu sagatavoja Elitiņa

Komentāri

Sole:
26.01.06 10:15:41

Shito es jau agraak zinaaj, varbuut kaada ir meegjinaajusi, paliidz?
Anew:
26.01.06 15:48:49

Paldies par pārskatāmu un konkrētu diētas versiju! Par puķkāpostiem lasīju, ka tie esot KAITĪGI I(0) grupas cilvēkiem,bet šeit rakstīts pretēji. Interesanti,kā ir pareizi?
poga:
26.01.06 18:20:04

A ko tad galu galā lai es ēdu,izrādās man garšo viss tas ko nevaru ēst,šausmas.
Elitiņa:
27.01.06 00:04:46

Tā kā man arī ir 1 asinsgrupa, tad mēģināšu ievērot šo diētu. Grūtāk būs atteikties no kafijas, bulciņām un laša! :)
kammis:
27.01.06 14:18:10

Nu par to lasi ir pretrunīga informācija, vienā punktā teikts, ka nedrīkst, otrā - ka drīkst. Es gan šitam vispār neticu.
Moņa 2:):
27.01.06 14:39:19

Kā var nomainīt asinsgrupu, lai es varu ēst to, ko gribu, bet 1.asins grupai kaitīgs?
Dace:
27.01.06 14:52:30

Es no kartupeļiem atteikties netaisos un vispār, lai tie dietologi iet pupās! Katram pašam jājēdz, ka ēšanā jēievēro mērenība un nepieciešamas fiziskās aktivitātes. Vakar pavēroju tērpu demonstrētājas - izkāmējušas, neveselīgi bālas, taisni žēl uz viņām skatīties...
blusa:
27.01.06 18:35:17

Ak, vai! ēdu daudz no tā, kas 1.grupai palielinot svaru, bet kā esmu tieva tā esmu?
Anny:
29.01.06 12:07:06

Nu ko var tik aizrautīgi ņemties ar tām ēšanām! Cilvēkam taču jāēd pa bišķiņam no visa! Galvenais ir nepārspīlēt un nerīt, kamēr patusnīt nevar un tad jau būs ok! Un kustēties! Tas taču ir veselīgas diētas pamatā!!!!
Pikachu:
29.01.06 19:21:03

0 asins grupa jau ir taa pati 1-aa. Jo vienaa variantaa ir Pirmaa, Otraa, Treshaa, Ceturtaa, bet otraa variantaa ir 0, A, B, AB
iveta:
25.10.06 00:54:01

neticu...vai kādai tas viss ir palīdzējis?
Ingrīda:
07.11.06 10:35:25

Kad es ēdu savai 0 asinsgrupai īeteicamo pārtiku, es ļoti labi jūtos, ir dara spars, labi strādā galva, nesāp locītavas. Tikai pietrūkst gribasspēka to visu ievērot ilgstoši.
Sančtuks:
11.11.06 13:57:38

Hmm, interesanti kur raksta autore ieguvsi informāciju, laikam neesmu vienīgā lasītāja, kas atradusi nepilnības šajā rakstā, piemēram, par jau iepriekš komentāros pieminēto lasi un puķkāpostiem!Nemaz neminot piena produktus!! Kaads vēl jogurts un vēl tik bieži!!MAMMA MIA!!
Ieturu šo diētu jau vairāk kā 3 gadus un esmu izstudējusi veselu lērumu informācijas un zinu, ko varu un ko nē, loģiski, ka esmu apmierināta, jo esmu nometusi aptuveni 20 liekos kg un beidzot izskatos pēc cilvēka, un ja arī kādreiz noraujos, nav liela bēda, jo zinu, ka ēdot atkal kā pienākas,viss buus ok!!
Nekad mūžā, ja kādās viesībās uz galda ir biezpiena torte, neatteikšos no prāvāka gabaliņa, kā arī no kāda pīrādziņa, vai maltītes, kurai klāt krējums, kartupeļi vai šķiņķis!!
inese:
10.03.07 22:10:33

skarijos un mekleju nekadi nevaru atrast informaciju par A grupas pozitivo asins grupu un tas dietu...palidziet laudis!mani ieinteresejusi si lieta
Marta:
04.05.07 22:45:46

liekas, ka būs jāizmēģina :))
eva:
23.07.07 10:34:30

Gribu sagaidīt no jums atbildi vai var ēst nedaudz pilngraudu maizi??ar sēklām.
eva:
23.07.07 10:37:53

KAS TIE LAPU KĀPOSTI?UN KĀOPOSTI?VAI TAS NAV VIENS UN TAS PATS?
Anete:
26.07.07 11:28:39

es lepojos ar to ka esmu 1.asinsgrupas cilvēks!!:))) paldies par informaaciju, ļoti daudz kas jau atbilst manam dzīvesveidam!!
Sanita:
21.01.08 15:10:59

uzmanīgāk lasiet un mācieties atšķirt produktus, tur taču norādīts, ka kūpinātu lasi nevajadzētu ēst, bet vispār lasi drīkst un, ka ananāsu sula jādzer, bet ananāsus ēst nedrīkst, un kāposti ir daudz un dažādu veidu, viss tur ir pareizi, tikai pareizi jāsaprot, es personīgi ticu, ka ja atteikšos no visa, ko ēst nedrīkst 1 grupai, tad novājēšu!
Sandra:
11.02.08 12:21:57

Sveiki!
Sakiet kur Riga var nopirkt maizi Essene vai Eizekiel? Pec dermatologa ieteikuma izlasiju D-Adamo gramatu par asins grupām.Man visu laiku metas pumpas uz sejas, domaju, ka tagad esmu uz pareizā ceļa!
Rihards Vāgners:
30.04.09 13:41:19

A kur ir diēta citām asins grupām dabonama?
E:
13.05.09 02:04:25

Kā izrādās, mans organisms ir diezgan gudrs, jo viss, ko šeit nedrīkstu ēst, man arī negaršo, bet tas, ko drīkstu, garšo ļoti. Pat laša vietā man labāk patīk forele. Kas to būtu domājis, ka pareizā izvēle!
Vienīgais izņēmums ir miltu produkti, dievinu makaronus... tāpēc laikam arī ir mūžīgi bijušas problēmas ar svaru. Taču jau kādu mēnesi piekopju zivju diētu (ļoti garšo suši) plus šašliks brīvdienās. Maizi, makaronus un kartupeļus neesmu ēdusi, un 7 kg jau nost. :)
Taču tas man tikai tā ienāca prātā, laikam būs jāpiefiksē šī diēta.
busja:
14.04.11 12:49:18

Es atkal gan piekriitu,gan daleeji ari nepiekriitu, bet tas ka nedriikt est kviesu izstradajumus un kartupelus bus laikam pareizi,no taa aug svars.
Lapsa:
21.04.11 15:49:34

Te rakstītais ir pilnīgs sviests. Kā kāposti var veicināt svara pieaugumu, ja tieši kāposti ir tie, kas palīdz no organisma izvadīt taukus.Un ir pilnīgi vienalga, kāda tev ir asinsgrupa, ja ēdīsi sabalansēti, un kustēsies, tad nebūs liekais svars.
Visas tās asinsgrupu diētas ir blefs.

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS