Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/edieni/pareizs-uzturs-grutniecibas-laika/

Pareizs uzturs grūtniecības laikā

Man ir liels prieks,ka kāds jau no paša sākuma domā par to, ko ēst un tādēļ nevaru nociesties nepadalījusies pieredzē kā vienmēr no teorijas viedokļa - praksē jau vienmēr notiek tā kā notiek. Tātad ir tādi ieteikumi topošajām māmiņām no racionālā uztura priekšrakstiem:

  • katru dienu jāapēd vismaz 250 g dārzeņu. Vēlams pat līdz 500 g. Lai tas nešausmina - tie ir apmēram trīs vidēji tomāti vai divi paprāvi gurķēni. Grūtniecības sākumposmā īpašs uzsvars tiek likts uz visu "zāli" - loki, spināti, lapu salāti, dillītes utml. (Jau šeit cālī pieminētās folskābes dēļ)
  • vēlams katru dienu apēst līdz 200 g augļu. Gaidīšanas sākumposmā īpaši vēlami C vit. saturošie augļi - zemenes, kivi, ķirši u.c. svaigas tagad sastopamās ogas. Nesmādējot arī citronu.
  • dienā jāapēd līdz 500 g. labības izstrādājumu - griķi, makaroni, rīsi, kukurūza un kartupeļi arī turpat skaitās. Tos visus vēlams ēst vārītus. Te pieder arī maize un rupjā maluma miltu izstādājumi, īpaši piedomājot par kliju produktiem un sekojot, lai pēc iespējas maz taukvielu būtu izmantotas šo izstradājumu pagatavošanai. Grūtniecības sākumā labi der prosa un kukurūza, kas uzlabo asinssastāvu, kartupeļi, kas mazina ēstgribu un rupjā maluma maize, kas uzlabo kuņģa motoriku, mazinot sliktu dūšu.
  • katru dienu jālieto kāds no šķidrajiem un liesajiem(0,5-1%) piena produktiem, vēlams skābpiena, var jogurtus ar un bez saldinātājiem, kefīru, pienu, paniņas, rugušpienu - 3 glāzes kopā. Tas attiecas uz visu gaidīšanas laiku.
  • olbaltumvielas saturošus produktus vēlams iekļaut savā ēdienkartē līdz 250 g dienā, stingri sekojot līdzi tauku saturam tajā. Tieši šī produktu grupa dod nepamatoti lielu svara pieaugumu gaidīšanas laikā, ja tiek ēstas treknas desiņas nevis liess šašliks, aknu pastēte (45% tauku), treknie sieri (45-50% tauku saturs sausnē) utml. Labi der liesa gaļa, liesie sieri (līdz 30 % tauku saturs sausnē), olas, zivis gan var ēst, jo treknākas, jo labāk, jo tajās ir nepiesātinātās taukskābes, kas noder mazuļa smadzeņu attīstībai, tikai jāseko līdzi, lai gatavojot nebūtu panējums, kas uzsūc ļoti daudz taukvielas un atkal sekmē svara pieaugumu.
  • katru dienu jāizdzer 1.5-2 l šķidruma neskaitot to, kas zupās. Der tējas, ūdens. Piens te neskaitās.
  • vislielākie ierobežojumi ir uz kūciņām, bulciņām un citiem saldumiem. Ja nu tomēr ļoti gribās panašķēties, tad labāk ēst tīru šokolādi, cukura karameles, saldējumus un citus pēc iespējas liekus taukus nesaturošus produktus.
  • attiecībā uz garšvielām nekādu ierobežojumu gaidīšanas laikam nav.
  • un vēl. Apēdot visu, kas te teikts it kā lielajos daudzumos, tomēr var nebaidīties no liekiem kg. Tie veidojās no t.s. slēptajiem taukiem, kas atrodas gatavos produktos un ko mēs ar aci neredzam. Ja ēdīsiet par maz, organisms nodomās, ka ir pienākuši bada laiki un cītīgi noglabās katru lieko kaloriju.

Autors: vecmāte Dina

Komentāri

Antrē:
23.03.05 14:50:55

Kā lai šo visu ievēro, ja rokas pašas sniedzas pēc saldumiem - kūciņām, konfektēm...Un kur tad ir tie liesie jogurti, kur tauku saturs tik līdz 1%???
Dzika:
29.03.05 13:26:24

Bet ko darīt, ja jaunā māmiņa ir kā caur žogu izrauta (nu nemaz neiet labumaa un nav liekā svara)? Vai tiēšām tik ļoti jāizvairās no treknāka ēdiena.. Man organisms prasa gan speķīti, gan treknāku pieniņu... Saldumus gan vairs negribās - tos nenormālos kvantumos ēdu pirms grūtniecības iestāšanās...
anna:
01.10.05 13:56:45

tie jogurti bio lakto,cik tiem ir?varbuut labi ir eest tos!
klikata:
21.09.06 18:40:18

man snavukaart liekas, ka viens visu to nevar apeest!! :) Konchas un citus saldumus gan gribas peec vella!!
eseja:
11.10.06 21:46:48

Vai pastete nebija to produktu saraxta, ko grutniecem neiesaka est? Un kapec gan piens un zupa neskaitas skidrums?
ancene:
30.09.09 17:11:37

Piens un zupa arī skaitās šķidrums, kas būtiski jāņem vērā... tā kā nierēm jau tā ir palielināta slodze, tad jāseko līdzi šķidruma patēriņam dienā... mana ginekoloģe ieteica ne vairāk kā pusotru litru dienā.Lieka šķidruma uzkrāšanās var stipri veicināt arī tūsku veidošanos. Pastēti lielos kvantumos tiešām labāk neēst un ar ūdeni saturošiem dārzeņiem un augļiem arī labāk uzmanīties - labāk mazāk nekā vairāk. Pārējam nav ne vainas.. :)
Liene:(:
22.10.09 14:19:10

man ir taa,ka esmu 7 gruutnieciibas nedeelaa,
katru riitu kaa mostos ir drausmiigi slikta duusa,man kungi vispaaar gandriiz nekas neturaas,ne liesa paartika,ne trekna! Visu laiku ir nogurums un negribaas neko dariit! pirms gruutnieciibas man ar eesanu viss bija kaartiibaa,bet tagad galiigi nezinu,ko eeest,lai nebuutu slikti!
Ivita:
14.11.09 21:42:03

Esmu 21 gadus jauna, un jau 7 grūtniecības mēnesī. Es brīnos, ka citas sūdzas, ka ir sliktas dūšas utt.Man vispār nekādu simptomu nebija un līdz pat 5 menesim nezinaju ka gaidu bērniņu. Kad uzzināju, biju šoketa. Tad nju uzturs- saldumus nenormāli gribas, gribas to, ko vairs ta nevar lietot uztura, visi Makdonaldi un hesiishi bij protams jaaizmirst, viss.

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS