Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/padomi/dietiskas-ikdienas-vakarinas/

Diētiskas ikdienas vakariņas

Kādas idejas ne pārāk sātīgām vakariņām.

  • Labāk ceptus kartupeļus ēdiet no rīta. No pieredzes saku, ka nedēļas laikā tas kļūst par paradumu un vakariņās nemaz negribas tik traki ēst.
    Citādi pēc liesām vakariņām gribēsies uzēst sieru bez maizes, tad maizi bez siera, tad vēlreiz sieru un maizi, un klāt vēl skābu gurķi. Žēl, ka vīrieši nav puķāpostu cienītāji - tie nu gan kā reiz ir foršs ēdiens vakariņās. Omlete ar puķāpostiem piemēram - ļoti garšīgi.
  • Vēl var pildītu papriku, tikai tad jāgatavo dienu iepriekš - arī viegla sajūta kuņģī un sātīgi.
  • Vakarā labāk ēst olbaltumvielas, tas ir gaļu, sieru, biezpienu, zivis, nevis kartupeļus. Malta gaļa vai vistas fileja ar dārzeņiem. Dārzeņu sacepums ar gaļu vai sieru. Ātri tas viss notiek ar saldētajiem dārzeņiem. Pēdējā laikā ļoti patīk vinigrets, tur gan ir klāt kartupeļi un vēl omletes visādos veidos. 
  • Parasti ja omleti ar kaut ko papildinu - tad papriekšu cepu gaļu, sīpolus un pa virsu sakultas olas, pannai vāku virsū un gaidu, kad olas sāk uzpūsties. Ar puķukāpostiem tas pats - uzvāru, sagriežu rozetēs, apcepu. Uzber sāli, dilles un sakultas olas pa virsu. Citreiz vēl kādu karotīti Dzintara siera pa virsu izķepinu.
  • Vāru dārzeņu buljonu. Katliņā ielej ūdeni, un saliek visvisādus dārzeņus, kādi patīk. Drusku sāli un labi daudz garšvielu. No garšvielām izmantoju Anniņas "Maigumiņu". Lai nebūtu galīgi liesa, uz pannas nelielā sviesta vai eļļas daudzumā sacepu sīpolus un tos tad, kad zupa gatava, pašās beigās liek klāt. Citreiz kopā ar sīpoliem sacepu tomātus, tas atkal tādu feinu kreptīgumu piedod. Un šito zupu pat mans fāterīc ēda un slavēja, kas vispār, ēdot karbonādi, klāt piekož kotletes. Biešu zupu tādā pat stilā vārīju, bet zupām gan atļāvos likt karotīti 12% skābā krējuma.
    Tad vēl - svaigus kāpostus sagriež diezgan smalki, liek sautēties pīlē vai katlā, uz pannas uzlej ūdeni un liek cepties malto gaļu. Ūdens novārās, bet tauki no gaļas paliek, tad drusku pacepinu un kāpostos iekšā.
    Zivi es arī cepu pilnīgi ūdenī. Uz cepešpannas uzlej ūdeni, uzliek zivs fileju - mencu vai pangasauisi, pārkaisa ar garšvielām, uzkarsētā cepeškrāsnī iekšā. Klāt ēdu vārītus rīsus, kas sajukti piemēram ar spinātiem. Saldētos spinātus atkausē, nospiež lieko ūdeni, tad uzliek uz pannas drusku pacepināties, rīsus klāt, sajauc. Var kādu karoti olīveļļas uzliet. Spinātiem ir tāda īpašība, ka viņi pieņem tā ēdiena garšu, ar kuru kopā tiek sajaukti.
    Tad vēl viena receptīte, kas gan tāds vairāk našķis, bet vakariņās baigi labi. Biezpienu izberž caur sietiņu, sajauc ar kādu jogurtu, atstāj drusku uz kādu laiciņu, lai biezpiens savelkās ar to jogurtu. Pa to laiku nomizo greifrūtu , attīra no plēvēm, lai nebūtu rūgts, liek kārtām trauciņā ar ripiņās sagrieztiem banāniem, kivi, apelsīniem un beigās pārlej ar biezpiena - jogurta maisījumu.
  • Tā kā vakariņas viskārtīgākā ēdienreize, tad taisu normālus ēdienus, bet cenšos jebkuru ēdienu pēc iespējas liesāk pagatavot, nekad nevienu ēdiena sastāvdaļu bez vajadzības neapcepu, lietoju pēc iespējas liesākus produktus. Netaisu tādus ēdienus kā karbonāde un tamlīdzīgus un apkārtmēri turās normā.
    Piemēram, tam pašam gulašam, ņemu liesu gaļu metu karstā katlā, kur nav ne kripatiņas taukvielu, kad gaļa aprāvusies beru klāt sīpolus un burkānus, kurus ar lieki neapcepu un sautēju kamēr gatavs tomātu mērcē, miltus ar klāt nelieku, jo burkāni un sīpoli tāpat iebiezina mērci.
  • Graudaino biezpienu ar dillēm, samaisa ar gurķiem, redīsiem un lociņiem.
  • 1.Vārīti kartupeļi ar liesu gaļu un dārzeņu salātiem.
    2. Zupa, dārzeņu ar liesu gaļu, ko var izvilkt no zupas un uzgriezt uz maizītēm.
    3. Saldajā ēdienā vai nu auglis vai augļi želejā.
    Šie varianti ļoti palīdz. Sātīgi un veselīgi. Ja nepaēd kārtīgi, sākās neskaitāmo maizīšu smērēšana ar neveselīgo desu uzlikšanu uz tām.
  • Pie zupām var pielikt, kādu nepilnu tējkaroti pārtikas kliju. Sāta sajūta uz ilgu laiku un veselīgi arī. Tikai ar klijām nedrīkst pārāk aizrauties - ne vairāk par tējkaroti un daudz šķidruma. Var arī biezpienam pārkasīt, vai svaigi spiestās sulās iejaukt, vai arī jogurtā iemaisīt.
  • Kādu laiku vakariņās ēdām ceptu vistas fileju ar svaigiem gurķiem, tomātiem....bet tas laikam vairāk vasaras sezonai raksturīgi.
  • Pusaudzes gados brokastīs ēdu ceptus kartupeļus. Taču sen vairs tā nesanāk.
    No rīta esmu tādā skrējienā, ka ēst brokastis ne īsti gribas, ne laika sanāk. Parasti no rīta tiek uztaisīta lielā kafijas krūze, ko kopā ar vīru pastrebjam.
    Pēdējā omlete, ko šonedēļ taisīju vakariņās, bija tāda, ka sametu uz pannas ceturtdaļās sagrieztus šampinjonus, kubiņos sagrieztu papriku, nedaudz apcepu un tad pievienoju kubiņos sagrieztus tomātus (bez miziņas), nedaudz pasutināju un pārlēju ar sakultām olām, kas sajauktas ar saldo krējumu, nedaudz sāli un citronpipariem, un pievienoju zaļumus nedaudz.
    Savu reizi garšo burkānu + zirnīšu sautējums, ko saldētus nopērku veikalā. Apcepu vistas fileju, sagrieztu gabaliņos, ar garšvielām, pievienoju saldētos dārzeņus, pasutinu, pārleju ar saldo krējumu un vēl nedaudz pasutinu.
    Tikai diez cik diētiski jau tas neskan, jo izmantoju saldo krējumu. Var jau arī bez.
  • Greipfrūti ar biezās šķēlēs sagrieztu sieru. Ceptas sēnes (bet bez krējuma un liekas eļļas) ar pilngraudu maizi. Vistu aknas saceptas (arī bez krējuma) ar tomātiem. Rīsi ar jūras produktiem.
  • Skaistumam uz šķīvja saliek salātlapu, iztīra griepfrūtu, sieru - biezās (lai sātīgāk) šķēlēs. Var arī puvekļsieru gabalos. Var pielikt kādu salātmērci, var nelikt. Mēs ar vīru vēlmē pēc slaiduma (un es - vēlmē pēc max ātri sataisītām vakariņām) ēdam tāpat. Ļoti normāla paēšanas izjūta un veselīgi.
  • Šovakar eksperimentējot uztaisīju vistas filejas kotletes - blenderveidīgajā smalcinātājā sakapāju vistas fileju, burkānus, ķiploku, sīpolu, masai sāli, garšvielas klāt, piesitu arī olu un cepu tādus plācenīšus uz pannas bez eļļas (ar otiņu tikai iesmērēju pannu, lai nav pilnīgi sausa) un, zin, - garšoja pēc kotletēm.
  • Lūk viena receptīte ar mazu tauku saturu. Katliņā liek vienu kārtu vistas fileju vai liellopa gaļiņas, to apkaisa ar sauso buljonu, nākamajā kārtā uz pusēm sagrieztus kartupelīšus, atkal apkaisa ar sadrupinātu buljonu, tad lielās šķēlēs sagrieztus burkānus, atkal nedaudz buljona, svaigus kāpostus palielās šķēlēs sagrieztus,buljoniņš, veselus tomātiņus, palielās šķēlēs, nemizotus cukini, buljoniņš, var pielikt garšai veselas ķiplokdaiviņas, kuras pēc tam izņem, pa virsu visam apkaisa ar buljoniņu. Uz katras kārtas tiek uzdrupināts apmēram puskubiciņa buljoniņa!
  • Labi iet pie sirds karstie salāti. Sagriež bļodā salātus, gurķus, tomātus, var kādu olu vai drusku sīpola, var drusku rīvētus burkānus, tos lielos, garos, baltos redīsus (vai kas nu viņi ir, ziemas periodā veikalos tie ir vienmēr), selerijas, pat kāpostus (jebkādus svaigus dārzeņus jebkādās kombinācijās atkarībā no tā, kas garšo un/vai kas ir mājās), var pielikt kādu marinētu gurķi, sēni, olīvi vai zaļos zirnīšus, viegli apcep vistu un uzliek pa virsu šiem salātiem. Mērcei krējums ar zaļumiem, bet, ja tas neiet pie sirds, var izmantot kādu no gatavājām, veikalos nopērkamajām salātu mērcēm. Vai arī neko neliet pāri vistai, bet salātiem pieliet olīveļļu ar garšvielām.
    Vistas gaļas vietā var izmantot arī apceptas vistu aknas. Vai vistu aknas+vistu sirdis. Droši vien var ņemt arī citas gaļas, bet neesmu mēģinājusi.
    Un, protams, vēl ir absolūtā klasika - tomāti ar mozzarellu. Sagriež šķēlēs tomātus, mozzarellu, pārkaisa ar baziliku, pārlej ar olīveļļu un pielik pesto. Ēd ar tostermaizēm, ko apsmērē ar kausēto sieru. Bet tas vairāk vasarai.
  • Savojas kāpostu tīteņi - sev veģetāros (rīsi +burkāni+ paprika), vīram pieliek gaļu klāt. Mans vīrs atzina arī veģetāro variantu.
  • No pieredzes - lai pagatavotu liesus vakariņu ēdienus, vislabāk iegādāties tvaicējamo ierīci. Var tvaicēt gan dārzeņus , gan gaļu, gan saldos liesus gatavot. VISS NO FANTĀZIJAS ATKARĪGS. un vēl - vitamīni paliek produktos bet liekie tauki iztek ārā.
  • Patīk viegli garneļu salātiņi - lētāk un garšīgāk vasarā sanāk. Avokado, svaigs gurķis, tomāts, salātlapas, lociņi, redīsi, garneles. Visu pārlej ar vai nu balzametiķi - nedaudz. Vai olīveļļu ar citronu sulu, vai kādu no Spilvas salātu mērcēm.

Cāļa Virtuves forums 2008

Komentāri

Nav komentāru

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS