Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/stils/iepirksanas-drudzis-lielveikalos/

Iepirkšanās drudzis lielveikalos

Sievietēm lielveikalos ieteicams biežāk mirkšķināt acis, lai nepakļautos iepirkšanās drudzim. Žurnāla „Психология.Пермь” redakcija, kopā ar psihologu E. Koševarovu veica unikālu pētījumu par sieviešu pakļaušanu hipnozei. Kā skaidroja psihologs, katru reizi, kad sieviete nonāk lielveikalā, viņa tiek pakļauta suģestīvai iedarbībai – skatiens sastingst, elpo retāk, nedaudz palielinās pulss un sieviete nonāk vieglā aizmirstībā – kaut kas līdzīgs hipnozei. 

Pētījuma izstrāde sākās ar to, ka izpētīja hipnozes transa un tā cēloņu stāvokli. Viens no spilgtākajiem cēloņiem atklājās cilvēka skatiens.  Hipnozes iespaidā cilvēks 3-4 reizes retāk mirkšķina, skatiens ilgi aizkavējas uz kaut ko vienu. 

Lai veiktu eksperimentu tika uzaicinātas 57 sievietes – vecumā no 25 – 36 gadiem.

Pēc nejaušības principa sievietes tika sadalītas 2 grupās. Vienai sieviešu grupai deva uzdevumu – sekot līdzi savai mirkšķināšanai un periodiski speciāli mirkšķināt, lai nepakļautos hipnozei. Otrai sieviešu grupai, nekādi norādījumu netika doti.

Pirmās un otrās grupas sievietes „ieveda” vieglā hipnozes stāvoklī un fiksēja laiku, kas bija nepieciešams. Rezultātā, tās sievietes, kurām tikai dots uzdevums mirkšķināt, hipnozei padevās daudz grūtākLīdz ar to, psihologs iesaka lielveikala apmeklētājām biežāk mirkšķināt, lai nepārsniegtu limitu, ko bijāt atvēlējusi iepirkumiem.Kā arī rekomendē pievērst lielāku uzmanību „lamatām”, kuras tiek izliktas lielveikalu  pircējiem, tas ir : produkti izstāde pēc asociāciju principa (pie piena  plauktiem netālu būs atrodas pārslas, bet čipsi un sāļie sausiņi pie alus...), uz bērniem labi iedarbojas plaukti, kas ir pilni ar saldumiem un atrodas zemāk.

Protams ir arī citas „lamatas”. kas ir ļoti iedarbīgas un saucas „Vilciens”: pašā redzamākajā vietā izliek populārus un ikdienā nepieciešamus produktus, piemēram siers, bet apkārt tam stāv putukrējums, deserts, gaisīgie pudiņi. bet sistēma strādā elementāri: cilvēks iet pie letes pēc siera, bet mājās aiznes desertu. Vēl viens no paveidiem ir „Atslēga”. Tās „sienas” tiek veidotas no 2 ļoti populāriem produktiem, bet pa vidu ieliek lētu, bet ne tuvu noderīgu produktu.

Kā arī lielveikalos izmanto mūziku, kas stimulē pircējus iepirkties, jo izdzirdot iemīļotu mūziku, pircējs kļūst nedaudz izklaidīgs un nepievērš tik lielu uzmanību produktiem un cenām. 

Komentāri

Nav komentāru

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS