Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/svaigesana/ar-ko-aizstaj-galu-zidainim/

Ar ko aizstāj gaļu zīdainim

Zīdainim kaut kādā vecumā ir paredzēts sākt dot gaļu. Veģetārieši, protams, gaļu neēd, bet raw-food piekritēji nedod arī vārītu, tad ar ko šie cilvēki aizstāj gaļu mazam zīdainītim? 

  • Domāju, ka varētu būt uzskats, ka gaļā nav nekā tāda, bez kā cilvēks, arī zīdainis nevar iztikt. Un ka to veiksmīgi var aizstāt ar citiem produktiem, ja ēdiens ir sabalansēts.
  • Nu to visu es saprotu un piekrītu. Bet man interesē ar ko tieši, jo vai tāds mazs jau var ēst riekstus vai es pat nevaru iedomāties, kas vēl satur tik daudz dzelzi un olbaltumvielas un nav vārīts, un nav piena produkts. Nu veģetārieši vēl varētu dot pupiņas vārītas jeb nu kaut ko tādu, bet tie kas neko nevāra  Jo nu tādus galīgi nevārītus var ēst vienīgi dārzeņus un augļus, bet kuros tad būtu tā dzelzs un olbaltumvielas  un kurus tad varētu dot tādam 7 mēnešu vecam bērnam
    Man tiešām negribas studēt to visu info par raw-foodistiem, jo skaidri zinu, ka pati nekad par tādu nekļūšu, labākajā gadījumā par veģetārieti, tāpēc varbūt kāds var divos vārdos apskaidrot to principu kā šinī gadījumā tiek tā gaļa aizvietota.
  • Neatbildēšu uz šo jautājumu, jo uzskatu, ka mūsu platuma grādos nav iespējams visu sezonu veselīgi pabarot zīdaini ar svaigu un ar ķīmiju nepiesārņotu pārtiku, lai kā arī to gribētos. Bet tā vispār, kas man nāk prātā - spināti, brokoļi, zaļumi, aprikozes teiksim. Vēl zemenes sevišķi meža.
  • Arī pēc 6 mēnešiem zīdainis ēd mammas pienu, kur ir olbaltumvielas
    - vispār jau jāpačeko, cik vispār zīdainim līdz gada vecumam vajag tās olbaltumvielas (man ir grāmatiņa, "the new vegetarian baby", bet šovakar nav noskaņojuma krāmēties un meklēt), man ir aizdomas, ka stipri maz
    - zīdaiņiem var dot mandeļu pienu (to dod arī, ja alerģiju dēļ bēbji nevar ēst maisījumus uz govs piena vai sojas bāzes)
    - es domāju pamēģināt "putras" no mērcētām un blenderētām saules puķu sēklām (ar kādu augli), un dažādus riekstu pienus ar dažādu "biezuma" pakāpi atkarībā no bērna spējām. (šobrīd manējām beibēm ir 2,5 baroju tikai ar krūti, ēdu visus riekstus (lazdu, indijas, kokosriekstus, valriekstus, mandeles, sēklas) alerģijas tfu tfu tfu nav.
    Par piebarošanu vispār runājot, pirmos domāju dot dabiski mīkstos augļus - banānus, avokado, persikus, aprikozes, ķirbjus, tad arī suliņas pa karotei. Tad jau redzēs kas garšos un kā ies.
    - Šovakar tiešām nav iekšā to detalizēti pētīt un aprakstīt, bet cik atceros, tad arī kaut kādos augļos bija tās olbaltumvielas. Bet pamatu pamats ir rieksti un sēklas.
    Bez tam par to rawfoodismu labs raksts populārzinātniskā valodā (pie tam krievu valodā - tā, ka angļu val. nepratēji arī var izlasīt), ja nav laika lasīt, tad par olbaltumvielām galvenā doma ir tā, ka ir stipri pārspīlēts tas dienā nepieciešamo olbaltumvielu daudzums.
  • Nu olbaltumvielas jau ir arī dārzeņos, teiksim tajos pašos puķkāpostos.
  • Par raw-foodisti gan es nekļūšu, jo esmu diezgan paslinka attiecībā uz ēst gatavošanu, lai ņemtos ar ēšanu tik daudz, visādiem tur mērcētiem riekstiem utt. Un vissarežģītākais man liekas tā vajadzīgo produktu atrašana, nu visādi tur mandeļu pieni utt, ko te rakstīji. Tieši tāpēc jau vairākus gadus nespēju kļūt arī par veģetārieti, kaut tādu iekšēju vajadzību jūtu. Bet nu periodiski esmu mēģinājusi un zinu, cik laba pašsajūta tad ir.
  • Tur jau tā lieta, ka raw-foodisms neprasa gatavošanu - "hroniskie" raw-foodisti vispār negatavo - grauž visu tādu, kāds ir. Pārejas periodā ir psiholoģiski nepieciešams imitēt gatavošanu, jo ir taču pierasts, ka ēdiens jāgatavo.

Komentāri

Nav komentāru

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS