Cāļa virtuve

http://virtuve.calis.lv/noderigi/svaigesana/ko-est-ja-baro-ar-kruti/

Ko ēst, ja baro ar krūti

Bērnam ir alerģija, baroju ar krūti, esmu veģetāriete un cenšos neēst termo apstrādātu pārtiku. Tagad nezinu ko īsti ēst un kādos daudzumos, lai pietiktu piena ražošanai, uzturs būtu sabalansēts un man nerastos depresija no tā ka nevaru neko ēst?!

Viss jau atkarīgs, no kā Tavam bērnam ir alerģija, mans uztura princips ir šāds, katru dienu obligāti ēdu:

  • 80% augļi (nu kaut vai pliki banāni, ja savādāk nevar) - banāni, apelsīji, zemenes, persiki, kivi, reizi pa reizei granātābols, mango, avokado, arbūzi, melones..... ar nepacietību gaidu hurmu sezonu.
  • Vienreiz dienā olbaltumvielu un tauku "bumba"- pilna bļoda ar mērcētiem riekstiem un sēklām (pamats tur ir saulespuķu sēklas, rieksti ir kā piedeva - izņemot algas/pabalsta dienas vai cenu akcijas).
  • Vienreiz dienā obligātā zaļbarības deva - lielā salātu galva (vai pat divas) un tad kā sanāk - spināti, dilles, kāds bazilika zariņš, bet salāti ir obligāti (salātu vietā vai tiem klāt var arī tos diedzētos).
  • Tad ir produkti, ko ēdu reizi pa reizei (vados pēc instinktiem - ja gribas, tad ēdu).
  • Kokosrieksts (parasti man vakarā pie televizora sēžot nograužas 1gab kopā ar kādu litru ūdens).
  • Gurķi, tomāti, puķukāposti, brokoļi (tos salieku salātos kopā ar diedzētajiem un zaļumiem). 
  • Dārzeņu sulas (pārsvarā burkānu/biešu vai burkānu/ķirbju).
  • Dzeru ļoooooti daudz ūdens, 3-4 l dienā kā minimums. Piena pietiek dvīņiem nu jau četrus mēnešus (plus vēl atslaucu kādu laiku - tagad vairs ne, jo saldētava jau pilna).
  • Nu un pārējos produktus ēdu tad, kad "noraujos" - vai nu milzīga darbu slodze neļauj saplānot, un tādēļ tiek nopirkts jebkas, lai tikai badu nodzītu, vai arī kārdinātājs vīrs algas dienā atnes picu  vai labvēle mamma plātsmaizi izcepusi ar ievainotas gazeles skatienu uzliek to galdā  pēc tam jūtami pasliktinās pašsajūta un noskaņojums, nemaz nerunājot par izskatu.

Tev uzturā ļoti daudz graudaugu. Es arī pēc dzemdībām tos dikti daudz ēdu, baidoties no kolikām, pirmajā mēnesī bezmaz vai tikai no 5-graudu putras pārtiku - rezultātā, tieši no tā arī manas meitenes visvairāk kolikojās, man pašai bija sapampušas potītes un rokas. Nezinu vai no tā, bet bija arī hronisks nogurums. Rawfood-ismā pastāv uzskats, ka graudaugi bojā zarnu iekšējo pārklājumu, tādējādi pasliktinot vispār uzturvielu uzsūkšanos organismā, ir pat grāmata Douglas Graham "The Grain Damage", tāpēc es ar graudaugiem neaizraujos.

  • Pamēģini eksperimentu, dienu vai divas nelieto uzturā nekādus graudaugus un paskaties kāds efekts, tad arī spried, kā tie iederas Tavā ēdienkartē.
  • Cenšos sekot principam - ēst to kas atbilst sezonai un aug Latvijas teritorijā. Šodien sāku brokastis tikai no sausiem augļiem..tad jau redzēsim kā man ies. 

Kā tikt galā ar ēstgribu dienas laikā? Pēc kāda laika organisms neprasa vairs nenormālos ēdienu daudzumus un pārstāj gribēt kaut ko citu izņemot dārzeņus un augļus?

  • Pamēģini tos sausos augļus izmērcēt, vismaz tagad karstajā laikā sajūsmu rada izmērcētas žāvētās aprikozes (mērcējas ūdenī ledusskapī), foršas, svaigas, vēsas....
    pēc kāda laika, ja šad un tad iznāk apēst kaut ko "nesvaigu" - nu sajūta tāda, ka tas nav ēdiens. Pirmkārt traucē milzum lielais sāls un garšvielu daudzums, otrkārt trūkst garšas un tekstūras. Vienu vakaru pasūtījām picu - nu it kā jau refleksi nostrādā - tik ilgu gadu gaitā organisms ir pie tā pieradis, bet tad, kad pēc ilgāka svaigēšanas laika to picu ēd, tad sajūta tāda interesanta - liekas, ka mute no iekšpuses ar kaut kādu slānīti pārklājas, tā kā izziesta ar kaut kādu masu. Pēc tam ļoti prasās dzert - pēc tās picas es nepārspīlēju, kādus divus litrus ūdens iztempu.
    sākumā sākot svaigēšanu ir tāda sajūta, ka visu laiku staigā un "pielasies" ar ēšanu  pēc pāris dienām tas normalizējas. Jo tajos svaigajos jau ir koncentrētāk tās visas uzturvielas, tāpēc jānoregulējas izjūtai par ēdiena daudzuma nepieciešamību. Tomēr bērna barošanas laikā domāju ka nedrīkst sevi ierobežot - gribas ēst - ēd, kaut vai desmit banānus vai ko citu.
    Par kaut kā cita gribēšanu interesanti lasīju lapā www.thegardendiet.com pie sadaļas Jinjee's story, īsumā doma tāda, ka ja organismam kaut kas vajadzīgs, tas "atcera" kuros produktos vajadzīgā viela bija un tad to arī prasa. ja cilvēks visu laiku ēd kotletes, tad protams, ka tur ir olbaltumvielas un organisms to "atceroties" it kā prasa kotleti - bet cilvēkam ir smadzenes, kas pasaka, ka olbaltumvielas ir piemēram, arī riekstos. Nu un tad ēdot tos riekstus vajadzīgais tiek uzņemts un kotleti vairs negribas.
    Ar ēstgribu dienas laikā cīnīties nevajag - ja gribas ēst - ēd. Pamēģinot dažādus produktus ātri vien sapratīsi, ko tad organisms prasa - manējam vajadzēja kokosriekstus - tagad skaidri zinu, ka ja dienas laikā "kaut ko" gribas, uzgraužu to riekstu un esmu laimīga
    Man vidēji dienā viens kokosrieksts našķos aiziet.
    Bez tam - jādzer daudz daudz ūdens - gan bērna zīdīšanas, gan karstā laika dēļ.

Komentāri

IVe:
24.01.08 23:51:39

Ja tā, ka te aprakstīts, ēstu barojoša māte, garantēju, ka 90% mazajam būs alerģija!!!(Rieksti!!! Ārzemju augļi!!!Citrusi!!!)Dzīvojot pec šadas filozofijas man jau 4. gadu būtu jāēd banāni vien, jo bērni(abiem nelielas noslieces uz alerģijām) dzimuši ar 2 gadu starpību un ilgi baroti ar krūti un pa abiem kopā tāds gars krūts barošanas periiods izvērties!:)
Aita:
25.01.08 17:37:31

Man atkal izklausījās ļoti normāli. Mūsu mazajam nav nekādas alerģijas no manis apēstajiem riekstiem utt.
dūda:
29.06.09 17:47:19

es esmu dzirdējusi, ka tieši augļi un dārzeņi uzturā jālieto mazāk, jo no bēbītim pret tiem var būt alerģija.... tagad, kad klāt manu iecienīto zemeņu laiks, sāku jau bažīties un ar kāru aci tās uzlūkot...ēdīšu un raudzīšu, kas notiek

Mans komentārs:




 

Noderīgas adreses

Viss saraksts »

Copyright © 2001–2010 SIA "CĀLIS"

Ievietotās informācijas (vai to daļu) kopēšana vai izplatīšana bez www.calis.lv administrācijas rakstiskas atļaujas ir stingri aizliegta.
Rakstiet administrācijai | Reklāma | Noteikumi | Saistību atruna

Facebook Twitter RSS